Digitale geletterdheid en Nederlands. Online feedback en feedbacksessies

Digitale geletterdheid en Nederlands. Online feedback en feedbacksessies

De ontwikkelteams van curriculum.nu zijn inmiddels in de derde fase beland. Zij vragen feedback op hun ‘grote opdrachten’. Wilt u meedenken? Doe dit online op https://curriculum.nu/feedback/ en/of kom naar de feedbacksessies. Ik ben vooral betrokken bij die van het ontwikkelteam Nederlands, en die van Digitale geletterdheid.
De ontwikkelgroep Digitale Geletterdheid organiseert – in navolging van hun sessies van 4 april en 13 juni j.l. –  op  31 oktober vanaf 13.30 uur bij het Nederlands Instituut voor Beeld & Geluid een feedbacksessie vanuit het netwerk van Mediawijzer.net (zie hier voor de opdrachten en de consultatievragen). Ze gaan dit doen middels een werkvorm genaamd World Cafe, zoals ze dat in de vorige sessie hebben gedaan. Dit houdt in dat ze verschillende tafels hebben staan, allemaal met een eigen onderwerp. Het overkoepelende onderwerp van deze sessie zal zijn: “De integratie van Digitale Geletterdheid binnen de andere vakken”. Ik ben, op verzoek, de tafelvoorzitter van de tafel Nederlands. Dat wordt interessant, vooral als jij er ook bent. Dit doe ik graag omdat ik integratie van Digitale geletterdheid en Nederlands een must vind.
Het sectiebestuur Nederlands van Levende talen organiseert een discussie over de toekomst van het schoolvak Nederlands op zaterdag 27 oktober in Stadskasteel Oudaen, Oudegracht 99, 3511 AE Utrecht van 10-13:30 uur. De bijeenkomst gaat over de derde stap in het Curriculum.nu-proces; de Grote Opdrachten: het ontwikkelteam heeft nu de definitieve zeven Grote opdrachten geformuleerd, die richting geven aan de ontwikkeling van het schoolvak (zie hier voor de opdrachten en de consultatievragen). Ik zal hier als deelnemer zijn. Kom ook en doe mee.
Ik heb eerder over de ideeën van zowel het ontwikkelteam van Nederlands, als Digitale geletterdheid van curriculum.nu geschreven. Zie hier eerdere blogs.

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *